Avad pangaarve. Järgi on viis eurot ja kuuskümmend senti. Sellest ei piisa, et maksta rendiauto lõhkenud kummi, tänase õhtusöögi ja broneerimata öömaja eest. Selle eest ei jätku isegi kahe võileiva ostmiseks kahtlasest bensiinijaamast, kuhu oled praegu sunnitud jääma. Mida küll sellises olukorras ette võtta? Ausalt öeldes pole meil sellele head vastust anda. Küll aga tahame selle blogipostitusega teha ülevaate sellest, kuidas selliseid hirmsaid olukordi juba eos vältida. Proovime anda erinevaid hoiatusi selle kohta, kuidas võivad reisimise käigus kerkida esile ennustamatud väljaminekud, mis hakkavad lihtsalt rahakotist koletul kombel raha välja pumpama. Ole valmis!

Tee kindlaks, et lennufirmadel ja hotellidel poleks varjatud maksumusi, mis sind ootamatult hetkel üllatavad. Alustame kõigepealt lennufirmade maksumustest. Nimelt võivad mõned odavlennufirmad teha selliseid trikke, et lisavad pagasi, istekoha valimise või lennujaamas lennule registreerimise eest vingeid lisatasusid. Kui sa enne reisima minekut endale selliseid varjatud tasusid selgeks ei tee, lugedes läbi vedaja reeglid ja tingimused, võid avastada, et pead esialgselt soodsa pakkumise eest küllaga eurosid lennufirma arvele poetama. Proovi sellistest situatsioonidest hoiduda. Üks kõige karmimaid on selliste üllatuste koha pealt Euroopas Wizz Air, kelle piletitele võivad juurde lisanduda ootamatud tasud. Tundub, et kogu nende äriidee on just nimelt lisatasude välja nõudmisele üles ehitatud. Kunagi oli karmimate tasudega ka Ryanair, kuid tänaseks on nad hakanud hoogsalt oma imidžit muutma, et senisega võrreldes veelgi suuremat tükki odavlendude turust endale ampsata.

Teise külje pealt mängivad ootamatute väljaminekute juures rolli hotellide määratud tasud. Kui kasutad teenuseid nagu HotelsCombined ja Booking.com, siis vaata alati broneerides “luubiga” üle täiendavate tasude võimalus. Näiteks pole algsele hinnale juurde lisatud erinevaid makse, milleks on tavaliselt linnamaks, hotellimaks, käibemaks jne. Mõnikord võib esialgne hind üsna odav tunduda, kuid lõpuks broneeringut kinnitama jõudes selgub, et kogu lugu läheb maksma 33% rohkem. See on muidugi veel hea variant, kuna kõige hullem on see, kui hinnaüllatus tabab alles hotelli saabudes. Kui oled teinud väga kitsa reisieelarve, siis võib selline ootamatus täiesti rivist välja lüüa.

Taksosõidud on teine levinud ootamatute reisikulude tekkimise allikas. Eriti juhtub seda mitteametlike taksode teenuste kasutamisel. Alguses ütleb juht sulle ühe hinna, kuid hotelli või lennujaama kohale jõudes öeldakse: “Oot-oot, aga vaata taksomeetrit, siin on ju täiesti teine hind kirjas. Me pole mitte midagi kokku leppinud. Kus su tõestus on?”. Sellisel juhul tuleb olukorda kainelt hinnata. Kui tekib oht, et taksojuht võib rünnata, tasub mainida juhile, et sa helistad sekelduste korral politseisse. Kui taksojuht on malbe, aga lihtsalt nõuab rohkem raha, siis jää endale kindlaks, sest sa ei peaks kohe kindlasti maksma kohalikega võrreldes mitmekordset hinda.

Ostlemine võib tekitada samuti reisieelarvesse suure augu. Tee reisi eelarvet ette valmistades endale selgeks, kui suurt summat oled sa nõus välja käima suveniiride või muude ostude eest. Kohe kindlasti ära mine sellest summast üle. Kõiki oste tasub teha pigem reisi lõppus, sest alguses pole sul veel täielikku ettekujutust sellest, milliseid väljaminekuid võib veel ette tulla.

Kindlustuse tegemine on vajalik (tervisekindlustus aga peaaegu kohustuslik), kui sul on hästi palju lende järjest ja säilib tõenäosus, et jääd mõnest maha. Kui kõik need lennureisid on n-ö ühe pileti peal ehk vedajaks on üks lennufirma, siis ei ole sellega probleemi, sest lennufirma peab ise vastutama, et jõuaksid järgmiste lendude peale. Kui aga sõidad odavkandjatega, siis võib tekkida ootamatuid probleeme ja sellest saab välja päästa ainult õigeaegselt tehtud reisitõrkekindlustus. Ära jäta asju juhuse hooleks!

itur